چی بخریم؟ bajaj-avenger-dtsi-220-price-india

پست شده در ۲ مرداد ۱۳۹۴ | توسط ایمان جلیلی

74

راهنمای خرید موتورسیکلت

مهدی ملکی‌فر

توی این تابستان داغ، منتظر نشسته‌ای که تاکسی پر بشود و یک موتورسیکلت از کنارت رد می‌شود… وییییژ! و با خیال راحت کله‌اش را باد می‌دهد! توی ترافیک گیر کرده‌ای و می‌بینی موتور ها خیلی راحت، از یک گوشه راهشان را پیدا می‌کنند و چیزی به نام ترافیک و طرح ترافیک و زوج و فرد و این‌ها سرشان نمی‌شود! این وسط یک ایده‌ی منطقی به ذهنت خطور می‌کند: “چرا من موتور سوار نشوم؟” بله آقا! چرا شما موتور سوار نشوی؟ خیلی هم خوب است! فقط گواهینامه، کلاه ایمنی و رعایت قوانین فراموش نشود، خیلی هم خوب است!

چرا موتور؟

تهرانی‌ها با مشکل کشنده‌ای به نام ترافیک، خصوصا از نوعِ طرحِ ترافیک و طرحِ زوج و فرد و جای پارک دست و پنجه نرم می‌کنند. البته ترافیک این روزها دیگر فقط مشکل تهران نیست. خصوصا برای کسانی که محل کارشان در محدوده‌های پرترافیک واقع شده، رفت و آمد گاهی به بدمزه‌ترین قورباغه هرروز تبدیل می‌شود که متأسفانه یک قاچ از آن را باید حتماً در ساعت ترافیک عصر و در مسیر برگشت ببلعند. این وسط یک وسیله‌ی ارزان و بی‌ادعایی پیدا می‌شود به نام موتور که می‌تواند خودِ اسبِ سپید ِشما باشد. شما هم شاهزاده. موتور در تهران چند چیز ِ خیلی مهم را ندارد: طرح، ترافیک، جای پارک و از همه این‌ها مهمتر: هزینه! موتور هم خریدنش ارزان است، هم هزینه نگهداری و بیمه مسئولیت مدنی‌اش ارزان است، و هم در مقابل یک خودروی سواری، تقریباً سوخت مصرف نمی‌کند. صف پمپ بنزین هم خصوصا اگر بنزین سوپر بزنید، منتفی است!

چرا موتور نه؟

اگر مسافت‌های طولانی را هر روز در اتوبان طی می‌کنید، اگر هماهنگی عصبی عضلانی کافی ندارید، اگر اضافه وزن شدید دارید، اگر مجبورید هر روز لباسِ اتوکشیده به تن کنید، اگر در مسیرتان شیب‌های تند وجود دارد، موتور را بیخیال شوید! حداقل به عنوان ِ یک وسیله نقلیه روتین باید بیخیال شوید و فقط برای خرید از سوپر و بقالی و اداره برق و امثالهم از آن استفاده کنید.

اول باید چی را ببینم؟

اول باید مشخص کنید که موتور را برای چه کاری می‌خواهید، چقدر بودجه دارید، و چقدر سوار می‌شوید! این‌که قصد دارید در اتوبان هم از موتور استفاده کنید یا خیر، فاکتور بسیار مهمی است. خصوصاً وقتی کمی اضافه وزن داشته باشید، و کسی هم که ترک موتور نشسته کمی اضافه وزن داشته باشد، باید قید اتوبان و سربالایی را با موتورهای ضعیف و ارزان‌قیمت بزنید! راه نمی‌رود آقا! نمی‌رود! پس اول باید بدانید که موتور را برای چه می‌خواهید. معمولا تنها سوار می‌شوید یا دونفره، معمولا یک کیسه پر وسیله همراه دارید یا نه و… و از همه مهتر: حال و حوصله گاز و کلاچ کردن دارید یا اتوماتیک سوار هستید!؟ بعله! موتور هم مثل ماشین از این قرتی‌بازی‌ها دارد!

اقساط

بازار آنقدر کساد است که تقریبا همه مغازه‌ها، اگر با قیافه‌تان به مشکل بر نخورند، چکی هم می‌فروشند. هر مغازه بسته به اینکه چقدر ازتان خوشش بیاید، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد مبلغ را نقد می‌خواهد، و مابقی را اقساط حساب می‌کند. برای موتورهای بالای ۵ میلیون تومان، عرف قسط ماهیانه، ۸۰۰ الی ۱ میلیون تومان است.

آب‌بندی

آب‌بندی موتور، مثل ماشین‌های قدیمی، خیلی مهم است. حدودا تا ۷۵۰ کیلومتر اول، کلا گاز دادن به موتور را فراموش کنید. خیلی آرام و مهربان رفتار کنید. اجازه دهید موتور درست آب‌بندی شود. در غیر این صورت، تا آخر عمر کاری آنطور که باید و شاید همراهتان نخواهد بود.

حالا با این توضیحات به سراغ انواع موتورهای موجود در بازار، با بودجه‌های مختلف می‌رویم:

 

سی‌جی: اولین انتخاب ایرانی

۱ ۰۴۱

 

این موتور که در واقع توسط شرکت ژاپنی هوندا با نام CG125 CDI ساخته شده بود، اولین موتوری بود که در ایران تولید انبوه شد. انبوه که می‌گویم، یعنی انــــــــــــــــــــــــــــبوه! چند میلیون دستگاه از این موتور در ایران توسط شرکت‌های مختلف طراحی شده و هر کدام هم از یک جایش می‌زنند و به یک جایش می‌افزایند و نام خود را کنار باک می‌چسبانند. بعضی از آنها حتی به ترمز دیسکی جلو هم مجهز شده‌اند. مدت‌هاست که تولید آن توسط شرکت هوندا متوقف شده و امروز شرکت‌های بهرو و تکرو و جت‌رو و بالارو و پایین‌رو و این‌ور‌ رو و آن‌ور رو و البته عزیزان چینی زحمت تولید و مونتاژ آن را می‌کشند.

‌سی‌جی به خاطر قیمت پایین، و فراوانی قطعات و تعمیرکار، محبوب‌ترین موتور بین پیک‌هاست. فقط چند مشکل دارد: کیفیت ساخت شرکت‌های ایرانی و چینی بسیار پایین است. کاربراتور به سرعت از تنظیم خارج می‌شود و موتور در حالت سکون خاموش می‌شود. پشت چراغ اگر دقت کرده باشید سی‌جی‌ها یا خاموشند یا گاز می‌دهند که خاموش نشود! این موتور تقریبا ترمز درست و حسابی ندارد، به لحاظ امنیت در تصادف بسیار ضعیف است، و کیفیت سواری الاغ به مراتب از آن بالاتر است. بسیار سروصدا می‌کند، و لرزش شدید موتور باعث می‌شود هربار که سوار آن می‌شوید، تا نیم ساعت تمام نواحی رانتان بی‌حس باشد. خلاصه اگر به سلامت کمر و سایر اعضایتان اهمیت می‌دهید، دور آن خط قرمز بکشید.

قیمت: حداکثر ۲٫۵ میلیون (بسته به شرکت تولید‌کننده)

 

اسکوتر: اولین انتخاب بی‌بروبرگرد شهری

Wave110-3-4frentederecho.jpg_150dpi b

اسکوتر به هزار و هفده دلیل بهترین انتخاب درون شهری است. اصطلاح اسکوتر در موتورسواری، ربطی به آن چیزی که در بچگی سوار می‌شدیم ندارد. این موتورها، درواقع موتورهایی هستند که فضای مابین صندلی و فرمان آنها خالیست تا شما پایتان را بگذارید و مجموعه باک و انجین (به موتورِ موتور می‌گویند انجین) در عقب موتور واقع شده. این موتورها چند مزیت مهم دارند. سواری نرمی دارند، حفظ تعادل با آنها راحت است و از همه مهم‌تر اگر خدای ناکرده تصادف جانبی داشته باشید، پایتان بین موتور و خودرو گیر نمی‌کند. بلکه ضربه‌ی تصادف به موتور منتقل شده و پرت می‌شوید. (این خیلی مهم است!) موتورهای وسپا را که خاطرتان هست؟ وسپا پیشتاز تولید اسکوتر در جهان است. البته موتورهای مدل سال وسپا در ایران حداقل ۲۰ میلیون تومان قیمت دارند.

۲۰۱۴-vespa-946-comes-to-north-america-photo-gallery_4

اسکوترها اما دو نوعند: گازی (اتوماتیک) و دنده‌ای. تقریبا تمام موتورهای گازی امروز در همین رده قرار می‌گیرند. چرا که کاربران آنها معمولا افرادی هستند که موتور را به عنوان وسیله نقلیه (نه ورزش و نه تفریح و نه تک‌چرخ و نه سفر) استفاده می‌کنند و علاقه‌ای به سرعت و شتاب ندارند. به اسمش نگاه نکنید. ربطی به موتور گازی قدیمی ندارد. امروز اسکوترهای گازی با قیمت ۱۰ میلیون تومان هم در بازار پیدا می‌شوند.

خصوصا انواع اتوماتیک به خاطر اینکه زنجیر ندارند، لرزش خیلی کمی دارند و سواری با آنها واقعا خیلی راحت‌تر از بقیه موتورهاست. معمولا صدای کمی هم دارند و خلاصه مثل یک صندلی متحرک عمل می‌کنند. اگر به دنبال حرکات نمایشی، دور زدن در پیست، حرکات نمایشی و … هستید، اسکوتر مال شما نیست! در بلاد کفر که بانوان هم اجازه رانندگی دارند، معمولا اسکوتر انتخاب می‌کنند. دستتان آمد دیگر؟ موتور نرم و ملو و مهربان!

ارزانترین نوع آن، پرواز ۱۰۰ سی سی است، بعد به وِیگو می‌رسیم، بعد رادیسون (که تقلید از هوندا وِیو است) و بعد هم مدل‌های کره‌ای و ایتالیایی و …

حدود قیمت صفر:پرواز ۱۰۰ سی‌سی اتوماتیک: ۲٫۵ میلیون

وِیگو ۱۱۰ سی‌سی اتوماتیک با ترمز دیسکی: ۴ میلیون

رادیسون ۱۲۵ سی‌سی دنده‌ای: ۴ میلیون

۱۵۰ اتوماتیک کر‌ه‌ای: ۷ میلیون

وسپا: ۲۰ میلیون به بالا!!!

کروزر (طرح هارلی):

bajaj-avenger-dtsi-220-price-india

هارلی دیویدسون برندی است که همه ما، مشخصه مهم موتورهایش را می‌شناسیم. چرخ عقب پهن، موتور بسیار پت و پهن با زلم‌زیمبوهای کروم و براق، دوشاخ جلوی بسیار کشیده و موتورسواری با موهای بلند، آستین رکابی و خالکوبی روی بازو! اگر از این موتورها دوست دارید، سه‌چهار انتخاب بیشتر ندارید. در ایران شرکت شهاب و جترو از این موتور تولید کرده‌اند که قیمت صفرشان زیر ۵ میلیون است. باجاج مدل “اَوِنجِر” را با قیمت حدود ۵میلیون عرضه کرده و هیوسانگ طاقچه بالا گذاشته و مدل آکویلیا را با قیمت حدود ۲۰ میلیون، حجم موتور ۲۵۰، دو سیلندر انژکتوری و رادیاتور روغنی به بازار روانه کرده است. کروزرها همانطور که از اسمشان پیداست، برای مسافت‌های طولانی و مستقیم خوبند! کسانی که با موتور سفر می‌کنند، معمولا سواری کروزر را می‌پسندند.

قیمت: ۳ الی ۲۰ میلیون

موتورهای استریت و نِیکد (یا همان لختِ خیابانی):

pulsar-220f-color-black

چرا به آن‌ها می‌گوییم لخت؟ به خاطر آنکه فلاپ ندارند که انجین و ملحقات آن را بپوشاند و دل و روده‌ی انجین دیده می‌شود. چرا استریت؟ چون برای خیابان طراحی شده‌اند. در این زمینه شرکت هندی باجاج در ایران فعلا دست بالا را دارد. چرا که موتورهایش هم کیفیت قابل قبولی دارند، هم قیمتشان فضایی نیست و هم چون به تیراژ بالا رسیده‌اند، تعمیرگاه و قطعاتشان به وفور و با قیمت پایین یافت می‌شود. ضمنا شتاب قابل قبولی هم دارند! آپاچی ۱۳۵، آپاچی ۱۸۰، پالس ۱۸۰، پالس ۲۲۰، و… همه در همین رده قرار می‌گیرند. تفاوت خاصی هم نه به لحاظ تکنولوژی و نه به لحاظ کیفیت سواری و… با هم ندارد. سی‌جی ۱۲۵ هم بابابزرگ همین‌ها بود.

قیمت: حدودا ۶ میلیون

نیکد اسپورت:

Pulsar-200NS-font-view

این همان موتور لخت است، اما یک چیزی بهش چسبیده: اسپورت! کمی به سر و ریختش رسیده‌اند و این بار به چند تکنولوژی جدیدتر آراسته شده. سواری و شتاب بهتری هم دارد. الان در ایران فقط یک نیکد اسپورت در رنج قیمتی قابلِ خریدن وجود دارد. پالس ۲۰۰ اِن‌اِس، که رادیاتور آبی هم دارد و قدرت موتورش هم ۲۳ اسب است. موتور خوبی است جمعاً! طراحی قشنگی هم دارد. یک برگ برنده خیلی مهم پالس ۲۰۰ ان اس، این است که اگزوز آن زیر بدنه نصب شده و دیگر خبری از سوختی پای سرنشین عقبی نیست! سروصدایش هم خیلی کم است. یک چند ماه صبر کنید، مدل آر اِس آن هم با انژکتور و ترمز ضدقفل وارد بازار می‌شود.

قیمت: حدودا ۹ میلیون

اسپورت:

در این رنج، ۵ موتور روال در بازار ایران وجود دارد که یکی یکی قصه‌شان را می‌گوییم:

whitered

 

 

مِگِلی: این موتور ۱۰ میلیون قیمت دارد. خیلی خوشگل است، اما گول ظاهر فریبنده‌اش را نخورید. یک اسباب‌بازی چینی است و یکی دو سال بیشتر مهمان شما نیست. آنقدر بد طراحی شده که گرمای اگزوز، چراغ خطر عقب را ذوب می‌کند و خلاصه یک‌سره باید دست به آچار باشی. افت قیمتی شدید دارد و پس از دو سال کارکرد، نصف قیمت‌اش می‌افتد. با بودجه ۱۰ میلیون تومنی بهتر است بروید سراغ همان پالس ان اس.

daelim-vjf-250-2011-5

دایلیم: دایلیم ۲۵۰ حدودا ۱۴ میلیون قیمت دارد. افت قیمتش زیاد است ولی به اندازه مگلی نیست. موتور محکم، خوب، و متعادلی است و اگر درست استفاده کنید، زیاد گذرتان به تعمیرگاه نمی‌افتد. مشکل اینجاست که خیلی خرید و فروش نمی‌شود. موتور زیبایی است، ترمز جلویش دیسک دوبل است و برای سفر، یکی از بهترین گزینه‌هاست. از روی یک موتور مشابه هوندا کپی شده و خلاصه اگر پولش را دارید، بخرید. نکته مهم اینکه نسبت به سه موتور هم‌رده، موقعیت نشستن سرنشین بسیار راحت‌تر است. اصولا موتور اسپورت نیازمند بدن قوی هم هست. بی دلیل اسمش اسپورت نیست. این دایلیم اما کمی به کروزر می‌زند!

New-Hyosung-GT250-Red-press-shot

هیوسانگ: هیوسانگ ۲۵۰ تنها موتور ۲ سیلندر در این رده است، طبیعتا از دایلیم و غیره بهتر است. اما الان قیمتش به ۲۰ میلیون رسیده. خب پراید بخر مومن! یک مدل نیکد هم با همین مشخصات دارد که قیمتش تفاوت خاصی با مدل اسپورت ندارد. آن هم موتور خوبی است!

honda-cbr-250-2011

هوندا سی‌بی‌آر ۲۵۰: حدود بیست و چند میلیون قدمت دارد و خب هونداست! می‌فهمی؟ هوندا! اما به خاطر محدودیت قطعات و قیمت بالا، خریدارش زیاد نیست.

EX250KBF_BLK_LS

کاواساکی نینجا ۲۵۰: این یکی ۳۰ میلیون قیمت دارد. تقریبا بهترین موتور ۲۵۰ موجود در بازار ایران است. در بازار حتی از سی‌بی‌آر روال‌تر است، اما خب گران است! گران! ما که زورمان به خریدش نرسید اما خب همه جوره موتور درست و درمانی است. مبارکِ صاحبش.

ایول!
65


درباره نویسنده

ایمان جلیلی

«ای بابا، حوصله مون سر رفته... کجا بریم؟» حتما شما هم وقتی با این سوال مواجه می‌شوید، گوشی به دست می‌افتید دنبال پیدا کردن رستورانی، کافه‌ای جایی که بشود تویش یک ساعتی وقت گذراند و خوشحال بود. کار من اینجا این است که درباره پیدا کردن این پاتوق‌ها به شما کمک کنم. ایمان جلیلی هستم، سردبیر سایت، روزنامه نگار و بیشتر از آن یک عشق رستوران که توی «چی» تجربیات خوشمزه‌ام را با شما به اشتراک می‌گذارم.



74 دیدگاه برای مطلب «راهنمای خرید موتورسیکلت»

  1. Asghar :

    دمتون گرم، عالی بود.

  2. علیرضا پرتو :

    سلام خسته نباشین آقا دمتون گرم کلی خندیدم تو نظرات هندا ۱۲۵ واقعا خیلی باحال توصیف کردین ممنونم

  3. مجید :

    سپاس فراوان تو این برهوت اطلاعاتی در مورد موتور تو وب واقعا عالی بود . دستتون توانا

  4. عارف :

    اقا مرسی خیلی باحال بود

  5. nima :

    سلام ممنون از این مطلب خوبتون ولی موتور سیکلت های کروزر ساخت ایران رو که گفتین شرکت شهاب و جترو تولید کردن تو وبسایتشون پیدا نکردم اگه شرکت دیگه ای میشناسین لطفا بگین

  6. آرمین :

    مرسی از مطالب مفیدتون برای من یکی که خیلی آموزنده بود و از شرایط کلی آگاهم کرد.

  7. محمد :

    واقعا عالی بود کلی خندیدم
    خیلی چیزام فهمیدم من که عاشق اپاچی ۱۸۰
    ولی پولشو ندارم به نظرتون طرج هارلی بدرد بخوره بعضا میگن وا میره البته ایرانیاش ممنون میشم راهنماییم کنید
    موفق و سر بلند باشید

  8. جلال :

    مختصرومفید،خیلی خوب بود

  9. افشین :

    خیلی نوشته جالبی بود خدا کنه زمانی این طاعون ۱۲۵از سر ایران کم بشه

  10. منوچهر :

    سلام
    میخوام یه موتورسیکلت ۲۰۰ سی سی ایرانی بخرم.
    توی شهر ما چند مدل هست
    میخام ازین مدلا بمن راهنمایی کنین که کدومو بخرم؟
    نیکتاز ۲۰۰
    تیزپر ۲۰۰
    پلیژر ۲۰۰
    لیفان ۲۰۰

    از بین اینا کدوم بهتره؟

  11. CPT.MAC :

    با عرض سلام و خدا قوت خدمت نویسنده محترم.واقعا مطالب خوب و خلاصه و مفیدی در خصوص موتور سیکلت ها دادین.ممنون.

  12. عالی بود. من عاشق اسکوتر پرواز ۱۰۰ CC هستم. می خواستم فقط ببینم چند دنده هستند؟ میدونم اتومات اند ولی چند دنده؟

  13. امید :

    سلام و درود بر شما،اطلاعات خوبی رو به ما انتقال دادید، یه سوالی که داشتم،این بود، واسه تعقیب و گریز، چه موتوری رو معرفی میکنید؟
    یادمه قبلا میگفتن kips, ولی حالا دیگه kips نو گیر نمیاد یا همه پکیدن.

  14. Pingback: قیمت موتورسیکلت آپاچی | 1 ریال

  15. Pingback: قیمت موتورسیکلت اسکوتر | 1 ریال

  16. سعید :

    عالی بوووود 🙂

  17. amirreza :

    سلام . عالی بود
    وینر چطور؟؟ خوبه ؟؟

  18. امیر :

    سلام.نظرتون درمورد موتور ktm rc 250ccچیه?

  19. حمیدرضا :

    سلام… اخرش نگفتی با سه تومن چی بخرم بدجور گیر موتورم و نیازمند… کمکم کنید ممنووووونم

  20. علیرضا :

    سلام، از دوستان کسی میتونه منو راهنمایی کنه؟
    یه هوندا CBR 600 مدل ۲۰۰۶ انژکتور هست ، تمیز و سالم به رنگ سفید و آبی، میخوام ۱۸ میلیون بردارم، طرف میگه برگه اوراق داره اما برگ سبز نداره و دوتا سوئیچ هم داره، داستانش چیه؟ یعنی چیزی توی محضر به نام من نمیشه؟

  21. شاهرخ :

    سلام نظرهاتون خوبه ولی قیمت هاچرابرابرباقیمت ماشین کارکرده هست مگه چی شده یه زمانی هندا۱۲۵قیمتش۲۲۰۰۰توان بودیاسوزوکی ۸۰قیمتش۱۶۰۰۰توان بودبعدسوزوکی ۱۲۵با۲۵۰امدکه اونها هم قیمتش معلوم بودحالاباگذشت۳۷سال یه موتورازسال۸۴که ۱۲۵مثلاتندریا…۴۰۰۰۰۰توان بودیاهمون موتورویویهوبشه ۵۰۰۰۰۰۰تومان من میخوام بیکارهستم وموتوربگیرم وپخش غذاکارکنم ولی بااین وضع اصلانمیتونم سمت موتوربرم باید چکارکنم پس؟

  22. شاهرخ :

    جالبه پخش غذایی هاهم دوچرخه سوارقبول نمیکننددرصورتی که تونیویورک پیک دوچرخه سوارداریم که یه فیلم هم اخیرادیدم چرانبایدماپیک دوچرخه سوارداشته باشیم چرامسلولین به این مسله فکرنمیکنندهرچندقیمت دوچرخه هم زیر۲۰۰۰۰۰۰تومان خوبش نیست معمولی هاش تا۷۰۰یا۹۰۰ هست امیدوارم این اتفاق توتهران بیفته تابیکاری باورکنیدکم میشه.

  23. Ahmadreza :

    سلام بچه ها کمک می خوام من حدود ۸میلیون بودجمه ب نضرتون چ موتوری بخرم ک خوش رخ و پر شتاب باشه. جوابی داشتید بیاید تلگرام اینم شمارم ۰۹۱۸۴۸۸۵۱۸۶ممنونتون میشم اگه راهنماییم کنید

  24. حسین بیگدلی :

    سلام ، حسین بیگدلی هستم ، شصت سال دارم ، علاقه زیادی به موتورسیکلت دارم ، حدود ۴۵ سال میشه موتورسوارم ، از کراس ۱۲۵ گرفته تا ۴۰۰ ، بعد هزار سی سی وغیره ، بعد از انقلاب بیشتر وسپا سوار بودم ، رازی هم هستم ، یکدستگاه موتورسیکلت اسکوتر۱۵۰ اتوماتیک خواستار هستم ، ولی شرایطی میتوانم خریداری نمایم ، اگر فروشند گان این نوع موتور شرایطی خواستند بفروشند با شماره من ۰۹۱۲۶۹۷۷۵۸۱ تماس بگیرند . ممنون خواهم بود .

  25. امير :

    نظرتون درباره بنللی ١۵٠ چیه

  26. hp :

    داداش تو این بی اطلاعاتی ، هم چین اطلاعات خوب و قابل فهمی نوبره ، دمت گرم مشتی

  27. امير :

    سلام من عاشق مگلی ام و یکی دارم خیلی ام راضی ام ازش همون مگلی ک شما میگی موتور هیوسانگ بقول خودتون بیس میلیونی رو میخوره شتاب عالی داره سرعتم تا صدو هفتاد کم نمیاره منکه یه سالی هس دارمش خیلیم از ش راضی ام ممنون از راهنماییتون

  28. علی اصغر :

    سلام نوشته هاتون و تحلیلتون عالی بود
    من خودم یه cg 125 تمیز دارم البته بعضی قطعاتش با cdi عوض شده خیلی کار راه اندازه اصلا هم خرابی تو کارش نیست راضیم ازش

  29. مهران :

    با سلام خدمت همه دوستان و ادمین محترم .یه پیشنهاد دوستانه دارم .
    در مورد نسل بعدی هوندا سی جی های قدیمی ، که همون سی جی ال باشه
    و همچنین باجاج بوکسر که از پر طرفدار ترین و نرم ترین موتور سیکلت خیابانی هستند،
    به همراه محاسن و معایب هرکدوم از اونها و مقایسه کامل با همدیگه ،مطلب بزارید.
    مطمینا کمک و لطف بزرگی به دوستان موتور سوار ،در انتخاب درست و خرید مناسب رسانده اید.
    لحن خومانی شما ،جذابیت مطالب را بسیار بالا برده.متشکرم.

  30. مجتبی :

    ممنون مفبد بود

  31. عليرضا :

    لطفا درمورد ار اس هم مطلب بگذارید

  32. مهران :

    همشهری جوان رو چرا ول کردید آقای جلیلی ؟

  33. رامین :

    خییییییییییییللللللللللیییییی ممنون

    واقعا عالی بود

  34. امین :

    سلام میخام موتور ۲۰۰,ccبخرم نمیدون کدوم از همه بهتره توی این موتور ها موندم
    کویر
    کبیر
    نیکتاز
    رهرو
    پرواز
    لطفا راهنماییم کنید

  35. صالح :

    ممنون خیلی مفید واقع شد

  36. غ.ن :

    سلام درمورد بنلی۲۵۰تک سیلندر و دوسیلندر ممنون میشم تجربه خودتون را بنویسید
    ظاهرا از نظر صدا از بقیه برندها یک سروگردن بالاتره

  37. وحبد :

    ممنون اطلاعات خیلی بود

  38. امین :

    فوق العاده بود!
    دقیقا همون راهنمایی بود که دنبالش می گشتم و خیلی بهم کمک کرد.
    ممنون

  39. سلام
    من مسیرم کرج – تهران هستش و تقریبا هر روز هم این مسیر رو دارم میرم و میام!!
    به نظرتون موتور بگیرم یا نه؟اگه آره چی خوبه؟
    می خواستم کاوازاکی بگیرم ولی الان بودجن زیر ۱۰ میلیونه!!!
    لطفا کمک کنید
    ممنون

  40. هارلی یه چیز دیکست

    چطوری میشه مجوز تردد موتور های بالای ۲۵۰CC رو گرفت؟

  41. عمو :

    خیلی حال کردم. منظور ازکلمه ملو، جایی که گفتید در بلاد کفر زنها اسکوتر را ترجیح می دهند چیست؟ ما به گربه میگیم ملو.!

  42. محمدرضا :

    با عرض سلام.فقط بگم داداش عاشقتم دمت گرمممممممممم♥♥♥

  43. ممد طلا :

    سلام داداش میخوام یه موتور بخرم تا حالا هم موتور نداشتم اهل روستام زیاد شهر نمیرم تو اتوبانم زیاد نمیرم ولی گاهی میرم متعادل یه موتور میخوام بخرم دست دوم در حد یه تومن باشه و میخوام عمری باشه سرعتشم خوب باشه و مخصوصا قدرتش چون بیشتر وقتا ترک نشینم هست یکی یا دو تا لطفا اسم موتورو بگو تا برم بگیرم سر رشته ای ندارم از موتور فقط یه چیز خوب بگو چون رو حرف شما حساب مبکنم و میرم میخرماااااا دستت طلا

    • ناامید :

      در حد یه تومن باشه و میخوام عمری باشه سرعتشم خوب باشه و مخصوصا قدرتش

      داداش شما یکم داری زیادی هزینه میکنی واسه موتور با این مشخصات. یه دوچرخه بگیر ۹۰۰ تومن. ۱۰۰ تومن مابقی هم زین و چراغ و بوق بخر نصب کن روش حالش و ببر.

  44. مسعود :

    سلام واقعا ادبیات طنز آمیز جالبی بود.
    در مورد موتور سیکلت بلوچ ۱۵۰ توضیح میخواستم بدین مزایا و معایبش؟
    با تشکر.

  45. ﺳﻌﻴﺪ :

    اﻗﺎ ﺧﻴﻠﻲ ﻧﻮﻛﺮﻡ ﺩﻣﺖ ﮔﺮﻡ ﻭاﺳﻪ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﻛﻪ ﺩاﺩﻱ ﻣﻦ ﻣﻴﺨﻮاﻡ ﺯﻳﻦ ﺩﻭﺷﺎﺥ ﻳﺎ ﻛﺎﺩﻳﻜﺲ ﻳﺎ ﻛﺎﻣﻴﻜﺲ ﺑﺨﺮﻡ ﻣﻴﺸﻪ ﺭاﻫﻨﻤﺎﻳﻴﻢ ﻛﻨﻴﺪ ﻣﻤﻨﻮﻧﺘﻮﻧﻢ

  46. علیرضا :

    سلام من بین ۳نوع موتور موندم کدوم رو بخرم من به شتاب و کیفیت قطعات خیلی اهمیت میدم حالا بین این ۳مارک موندم میشه بگین کدوم عالی تره
    رهرو۲۰۰
    نامی۲۰۰
    پرواز۲۰۰

  47. رحمت :

    از لهجه توضیح دادن تون و نوع توضیح خیلی خوشم اومد خخخخخ هههههه واقعا افرین… ادم اینطوری مطلب خوب توی مغزش میره و یادگیری مطالب اینطور با شوخی اسون تر هست خیلی حرفای خنده دار و باحالی زدی هزار افرین…

  48. ب :

    و پرت میشوید! شاهکار بود این جمله

  49. محمد :

    سلام واقعااااااااااا عالی بود

  50. واقعا ممنونم اطلاعات بسیار کاربردی برای خریداران دادید

  51. یامادا :

    خیلی ممنون از راهنمای تان وتجربیات شما

  52. سلام ممنونم از سایت خوبی که دارید

  53. سلام با هزینه ده میلیون چ موتور سیکلتی میتونم تهیه کنم ؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  54. سلام من میخوام موتور بخرم از اووون اولیا که تولید انّّّّّّّّبّّّّّّّّّوه داره امیدوارم که خوووب باشههه

  55. امیر :

    سلام به دوستان. میخواستم ببینم افتی هرسال موتور سیکلت.پالس.هوندا چقدر هستش برای بورسی

  56. موتور سوار :

    سلام خیلی خوب و مفید بود
    فقط یه سوال چرا از موتور تریل صحبتی نشد

    مخصوصا مشکی شاسی بلند ۲۵۰ سی سی

  57. ایمان :

    عالی بود خیلی استقاده کردیم

  58. اطلاعات خیلی مفیدی راجع به موتور دادین

  59. ممنون از مطالب خوب سایتتون استفاده کردیم

  60. محمد :

    من دارم برنامه ریزی میکنم برای خرید موتور حدود ۶ ماه دیگه. بین هوندا و هیوسانگ یکی رو باید انتخاب کنم . هوندا تک سیلندره ولی هیوسانگ دوسیلندر. تفاوتشون چیه؟ با وجودی که هوندا تکه ولی چیزی از هیوسانگ کم نداره از نظر مشخصات . قدرت و … تقریبا یکی هستند. از نظر زیبایی هم موندم . هیوسانگ زیباتر نباشه زشت تر هم نیست ولی اون هونداس. در ضمن میخوام دسته دوم بخرم. صلاح هست یا نه. یعنی موتوراشون زود خراب نمیشه؟ مثلا من مدل ۹۰ بگیرم میتونم مطمدن باشم به بدون خرج بودنش؟ راهنمایی کنید لطفا

  61. از راهنمایی های مفیدتون کمال تشکر دارم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to Top ↑