چی بخوریم؟ اسنک

پست شده در ۵ مرداد ۱۳۹۵ | توسط اشکان خسروپور

5

اسنک متفاوت برای مهمانی های خانوادگی/ دوستانه

الان رسم شده توی مهمانی ها چند جور مختلفات ساده برای پذیرایی بیشتر در دسترس نیست. قدیمی ترها سرشان با آجیل، بسکوییت و چای گرم می شود، جوان ترها هم با پفک و چیپس و ماست. اسنک های این پست می تواند این مهمانی های ساده را متفاوت کند. اما اگر اهل مهمانی دادن و دور هم جمع شدن نیستید، می توانید این اسنک ها را به فرزند کوچک تان بخورانید تا جان بگیرد.

معجون صدادار

banana-chocolate-crackers-ictcrop_gal

۲ تا نان کراکر – همان نان خشک خودمان که این روزها در بازار با طعم های مختلف زیاد است – را با یک قاشق غذاخوری شکلات فندقی قاطی کنید و این معجون «خرت خرت» کن را به یک برش موز بچسبانید.

کالری: ۲۱۴ – فیبر ۶ گرم – پروتیین ۴ گرم – چربی ۷ گرم

شترگاوپلنگ خوراکی

ham-jicama-wraps-ictcrop_gal

ورقه های ژامبون را دور ساقه های خوش قد و بالای کرفس را بپیچید و یک ظرف کوچک با یک  قاشق چای خوری سس خردل کنارش بگذارید. از مهمانان عزیز بخواهید کرفس کرفس-ژامبون-خردل بخورند! (ترکیبش شبیه شترگاوپلنگ است!)

کالری: ۷۴ – فیبر: ۲ گرم – پروتیین : ۸ گرم – چربی: ۲ گرم

چوب شور نخودی

pretzels-pea-dip-ictcrop_gal

نصف فنجان نخودفرنگی را با یک قاشق غذاخوری نعنای تازه و خرد شده و دو قاشق چای خوری آب لیموی تازه با هم آشتی بدهید و چند تا چوب شور هم بگذارید کنارشان. اگر مهمانانتان نگفتند: «اوه مای گاد!» من نام دیگری برای خودم انتخاب می کنم!

کالری: ۲۰۹ گرم – فیبر: ۵ گرم – پروتیین: ۸ گرم – چربی: ۰ گرم

ذرت بوداده کنجدی

sesame-popcorn-ictcrop_gal

چهار فنجان ذرت بوداده را با نصف قاشق چای خوری روغن کنجد و نصف قاشق چای خوری کنجد قاطی کنید و این معجن جامد جدیدالخلقه را سرو کنید. مزه بانمکی دارد. فقط حواستان به کسانی که از کنجد فراری هستند، باشد.

کالری: ۱۵۲ – فیبر: ۵ گرم – پروتیین:  ۴ گرم – چربی: ۴ گرم

 

آجیل شکلاتی لقمه ای

chocolate-nut-clusters-ictcrop_gal

یک چهارم فنجان آجیل بوداده بی نمک با هر ترکیبی که خودتان دوست دارید را با حدود ۳۰گرم شکلات تلخ (۷۰ تا ۸۰ درصد) مخلوط کنید. این دوستان را لای کاغذ مومی در فریزر بگذارید و هروقت خودشان را مغرورانه گرفتند، بخوردیشان! (پیام اخلاقی: غرور چیز بدی است و باعث خورده شدن آدم می شود!)

کالری: ۱۹۵ – فیبر: ۳ گرم – پروتیین: ۴ گرم – چربی: ۱۴ گرم

 

ایول!
11


درباره نویسنده

اشکان خسروپور

کتاب را باید با چای خورد، این‌طوری مزه‌اش بهتر است و اصلا بیشتر حال آدم را خوب می‌کند. کتاب‌های زیادی هستند، همین‌طور نویسنده‌های دهان‌پرکنی که اسمشان را شنیده‌ایم اما هیچ‌وقت آنها را نخوانده‌ و ندیده‌ایم. من اشکان خسروپور، روزنامه‌نگار هستم و کارم در «چی» این است که پیشنهاد بدهم، چه کتاب‌هایی با چای داغ می‌چسبند. برای خواندن آثار نویسنده‌های خوب کمک‌تان می‌‌کنم از کجا شروع کنید که توی ذوقتان نخورد.گاهی با بسته‌های خواندنی پیشنهادی هم حالمان را خوب می‌کنیم.



5 دیدگاه برای مطلب «اسنک متفاوت برای مهمانی های خانوادگی/ دوستانه»

  1. Sahar :

    واقعا اوه مای گاد!!
    دهانمان آب افتاد :دی

  2. مونا :

    عاشق این مدل اسنک ها هستم مخصوصا از نوع مغرورشان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to Top ↑