چی بخوریم؟ رژیم

پست شده در ۲۸ تیر ۱۳۹۵ | توسط بهروز ساسانی

72

چطور در آشپزخانه بمانیم و چیزی نخوریم؟

بیشتر وقت خیلی از خانم ها توی آشپزخانه می گذرد که یک منبع بزرگ مواد خوراکی است. گذراندن بیشتر اوقات زندگی در آشپزخانه باعث خوردن چیزهایی می شود که آنها را جدی نمی گیریم اما همین چیزهای کوچک که از آنها با عناوین «باد و هوا» یاد می کنیم، باعث تپل شدن مان می شوند. اینجا چند ایده داریم که می  توانند ورود شما به جهان باریک اندام ها را ساده تر کنند.

 

بشقاب ته گود را اخراج کنید

در بشقاب های ته گود، کاسه و هرچیزی که گنجایش مفصلی داشته باشد خوراک سرو نکنید. پژوهش ها نشان داده اند که مردم در بشقاب های ته گود ۲۰ درصد بیشتر از بقیه خوراک می خورند. می توانید این بشقاب ها را در جایی دور از دسترس – مثلا در کابینت های پایینی – بگذارید تا جلوی چشمتان نباشند.

 

غذا می خواهید؟ بفرمایید آشپزخانه

غذا را سر میز نیاورید. هرکس گرسنه شده، خودش برود در آشپزخانه ناهار وشام را در بشقابش بکشد و بیاورد. فرقش چیست؟ اگر خوراکی دم دستتان باشد، آن را می خورید اما به محض این که از جلوی چشمتان دور شد، کمتر می خورید و این خوب است دیگر.

 

کتاب های قدیمی را بیرون بیاورید

کتاب های آشپزی قدیمی را بیرون بیاورید و با دستورهای قدیمی تر آشپزی کنید. قطعا منظورمان بار گذاشتن کله پاچه یا سرخ کردن سبزی قورمه تا بی نهایت نیست! سراغ دستورهای ساده ای بروید که قبلا استفاده می کرده اید ( یا مادرتان از آن استفاده می کرده). تحقیقات نشان داده که در طول ۷۰ سال گذشته کتاب های آشپزی بیشتر به لذت آشپزی توجه کرده اند و از طرفی، میزان کالری مصرف شده در آنها ۴۴ درصد بیشتر شده است.

خریدهایتان را گم و گور کنید

تحقیقات نشان داده که خیلی از خانواده ها در همان هفته اول بعد از خرید مفصل شان نصف چیزهاییکه خریده بودند را می خورند. اگر به خریدهای مفصل از فروشگاه های بزرگ و استفاده از تخفیف هایشان عادت دارید، نوش جانتان اما دست کم چیزهای خوردنی که می خرید را دم دست نگذارید. در یک انباری دور از آشپزخانه یا در یک کمد دربسته – باز هم دور از آشپزخانه – بگذاریدشان تا گول نخورید.

«ما چیزی را که می بینیم، می خوریم.ـ» این یک اصل است.وقتی ظرف های بزرگ یا خوردنی ها را در کابینت هایی بگذارید که «آنورش پیدا» باشد، دلتان به هوس می افتد و بزاق که ترشح شود، همه چیز تمام است. خوراک های ناسالم تر را حتی وقتی قرار است توی یخچال بگذارید، در یک فویل یا ظرفی بگذارید که مات باشد و معلوم نشود داخلش چیست. فکرکنید دارید یک محموله سری را از چشم «ام.ای.سیکس» مخفی می کنید. خلاصه اینکه، هرچه بیشتر چشم تان را به روی واقعیت های خوشمزه زندگی ببندید، باریک تر می شوید!

 

منبع: تحقیق کتابخانه پزشکی ملی آمریکا

ایول!
3

Tags: , ,


درباره نویسنده



72 دیدگاه برای مطلب «چطور در آشپزخانه بمانیم و چیزی نخوریم؟»

  1. یه راهی هم هست که صد در صد جواب میده!

    وقتی روزه هستید به آشپزخانه بروید 🙂

  2. ممنون بابت اطلاعات مفیدتون

  3. با سلام و خسته نباشید
    عالی بود

  4. یکی از بهترین پست هایی که ازش استفاده کردم

  5. اطلاع رسانی بسیار خوبی بود

  6. اشتراک گذاری بسیار خوبی بود

  7. با سلام و خسته نباشید
    لینک بسیار خوبیه

  8. متشکرم واسه اشتراک گذاری

  9. کامل و خوب
    مرسی واسه دقت عملتون

  10. چه قدر خوب و عالی کار شده

  11. مرسی از اطلاعات خوبی که در اختیار گذاشتین

  12. این پست جالبو حتما مطالعه کنین

  13. به نظر من این لینکو از دست ندین

  14. خیلی خوب و کامل بود لینکتون

  15. مطالب ارزنده شما بسیار مفید هستن

  16. مرسی از جمع آوری اطلاعات خوب شما

  17. خیلی خوب وکامل بود اطلاعات جالبیه

  18. مرسی از راهنماییتون

  19. مرسی از تمامی اطلاعات دقیق شما

  20. سایت خوبی دارید موفق باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to Top ↑