روانشناچی؟ اضطراب کار

پست شده در ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ | توسط روزبه ایرانی

0

چطور محیط کار را در حد کلاس یوگا آرام کنیم؟

اضطراب کار دمار از روزگار آدم در می آورد. اگر کارتان را دوست داشته باشید هم گاهی وقتها کار کردن سخت می شود، چه برسد به اینکه از کارتان متنفر هم باشید. مسایلی که باعث اضطراب کار می شوند، زیاد هستند. بعضی از این مسایل مستقیما به خود شخص برمی گردند و برخی دیگر را محیط به آدم تحمیل می کنند. اگر کاری کنید که محیط کار در حد یک کلاس یوگا آرام و ساکت باشد، این راهکارها را از دست ندهید.

مثل گلام در کارتون گالیوور نباشید!

شخصیت گلام در سفرهای گالیوور را یادتان هست که هر اتفاقی می افتاد – یا حتی قبل از این که اتفاقی بیفتد- خبر می داد که «من می دونستم این طوری میشه… من می دونستم… من می دونستم.» لطفا مثل گلام نباشید. دست کم اول صبح وقتی هنوز بازی شروع نشده، روزتان را با تفکر مثبت شروع کنید. یک تکیه کلام مثبت برای اول صبح هایتان انتخاب کنید و هر روز صبح مدام همان را بگویید. حتما لازم نیست که جمله تان چیزی شبیه به «ای خداوند زیبای رنگین کمان، از این که مرا در این بامدادان نیکو ، به زیور دانش و توانایی کوشش آراسته کردی، شاکرم.». می توانید به جای این حرفها هر روز صبح بگویید، «خدایا به امید تو». ۱۰- ۱۵ دقیقه قبل از این که از تختواب بیرون بجهید، این افکار مثبت را در ذهن خودتان مرور کنید یا اگر با یوگا میانه ای دارید، کمی یوگا کار کنید. ورزش کششی هم جواب می دهد.

با استرس بجنگید، عقب نشینی ممنوع!

یک لیست از چیزها یا اتفاقات کاری که به شما استرس می دهد را جمع و جور کنید. این حس ها وقتی روی کاغذ می آیند، به طور عجیبی این قابلیت را پیدا می کنند که بتوانید درباره شان فکر کنید و برایشان راه حل پیدا کنید. یاد بگیرید که از منبع استرس یا مشکل فرار نکنید. چون اینطوری بالاخره یک روز خسته تان می کند و شما شکست می خورد. به جای این سعی کنید شما دست پیش را بگیرید و با استرس روبه رو شده، آن را از پا در بیاورید.

روی وظایفتان تمرکز کنید

شما قرار است یک کار خاص انجام داده، آن کار را به بهترین وجه انجام داده و بابت کارتان پول بگیرید. بابت کمک شما به دیگران – هرچند کار خوبی است – هیچ اجر مادی داده نمی شود. برای کمک کردن به دیگران حد و حدود قائل شوید. تا جایی به همکارانتان کمک کنید که اسمش کمک باشد، نه سواستفاده از مهربانی شما. اگر نمی توانید روی دوستان تان را زمین بیندازید، جایتان را عوض کنید و جایی دورتر بنشینید.

وظایف جدیدی را قبول کنید
گاهی وقتها آن قدر در کارمان توانمند شده ایم که، حوصله مان از انجام دادنش سر می رود. انجام دادن یک کار یکنواخت، هرچقدر هم سخت یا مهم باشد، آدم را خسته می کند. با مسئول ارشدتان درباره مشکل خستگی تان گپ بزنید. بعضی از شرکت ها امکانات آموزشی خاصی برای کارمندانشان فراهم می کنند تا بتوانند در کارشان پیشرفت کرده یا موقعیت شغلی تازه ای را امتحان کنند.

مرخصی بگیرید

اگر احساس می کنید موقع کار یک جسم سنگین داغ توی جمجمه تان تکان می خورد، یعنی مرخصی لازم هستید.به یک سفر درست و حسابی بروید و از همکارانتان بخواهید که با شما هیچ تماسی در این دوران نگیرند. اگر نمی توانید یک یا چند روز مرخصی بگیرید، با یک مرخصی چند ساعته از فضای کار کمی فاصله بگیرید و در دنیایی که دوست دارید چرخ بزنید. در این چند ساعت هر نوع تماس کاری، حتی در صورت باریدن سنگ از آسمان ممنوع است.

سلامت باشید

هیچ چیزی از تندرستی تان مهمتر نیست. تا زمانی که تن و روان تان سالم نباشد، نمی توانید کار کنید. حالتان هم خوب نمی شود. در یک کلاس ورزشی ثبت نام کنید یا دست کم مدتی را برای دویدن و ورزش کردن در خانه یا هرجایی که صلاح می دانید، انتخاب کنید. رژیم خوراکی درستی را انتخاب کرده و با خیال راحت، تن درست و حال خوب به کارتان برسید.

ایول!
3


درباره نویسنده



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to Top ↑