چی بخوریم؟ asleep-at-plate-after-eatin.jpg.560x0_q80_crop-smart

پست شده در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | توسط یاسمن شادفر

0

رژیم غذایی قبل از خواب

 

خوردن یا نخوردن در وقت خواب،‌ مساله این است! خوردن بعضی میوه‌ها برای کسانی که بی‌خواب هستند معجزه می‌کنند اما بعضی دیگر، برخلاف ظاهر ساده‌شان حال خوابالوها را هم می‌گیرند،‌آدم‌های بدخواب که جای خود دارد. مثلا چه کسی فکر می‌کند یکی دو لیوان‌آب برای خواب مضر باشد؟

ما در این پست،‌ سه خوراکی خواب‌آور و سه خوراکی ضدخواب را برایتان جمع کرده‌ایم.

 

رژیم غدایی : دو کیوی، یک‌ساعت قبل از خواب

خوردن کیوی برای خواباندن شما معجزه می‌کند. کسانی که در دوران تغذیه سرشان به تن‌شان می‌ارزد ( بخوانید محققان) می‌گویند، کسانی که یک ساعت قبل از خواب و برای ۴ هفته ۲ میوه کیوی مصرف کرده‌اند،‌۳۵ درصد زودتر از کسانی که این‌کار را نکرده بودند به خواب رفتند. این میوه نیوزلندی‌تبار پر از آنتی‌اکسیدان، ویتامین سی و ای و هورمون سروتیین است.

 

رژیم غدایی : گیلاس سخنگو: الان وقت خواب است

گیلاس یکی از میوه‌های معجزه‌گری است که می‌تواند حسابی شما را بخواباند. تحقیقی که در مجله‌ی اروپایی مواد مغذی منتشر شده نشان می‌دهد، کسانی که روزی یک لیوان اب گیلاس خورده‌اند بیشتر و راحت‌تر از دیگران به خواب رفته‌اند. گیلاس به  خاطر ملاتونین بالایی که دارد، به بدن این پیام ناخودآگاه را می‌فرستد که،‌ «الان وقت خواب است.» گیلاس را می‌توانید خالی بخورید،‌آبش را بگیرید یا حتی آن را به عنوان دسر شبانه در کنار شیرینی مصرف کنید. در هر صورت معجزه می‌کند.

 

رژیم غدایی: موز شما را ریلکس می کند، ماساژطور

موز در میان بهترین میوه‌هایی است که می‌گویند،‌ برای تنظیم خواب آدمیزاد معجزه می‌کند. موز پر از پتاسیم و منیزیم است که می‌تواند با آزاد کردن ماهیچه‌ها بدن را ریلکس‌ کرده و آماده‌ی خوابیدن کند، ماساژطور!

تحقیقاتی که روی موز و کسانی که قبل از خواب موز خورده‌اند نشان می‌دهد که، خوابیدن و بیدار شدن برای چنین افرادی راحت‌تر و بهتر بوده است.

 

رژیم غدایی: قبل از خواب میوه خشک نخورید

مصرف خیلی زیاد خوراکی‌هایی مثل میوه‌های خشک که فیبر بالایی دارند، می‌تواند در طول شب سیستم گوارشی‌تان را اذیت کرده و باعث تولید باد در روده‌هایتان شود که اتفاق چندان خجسته‌ای به نظر نمی‌رسد.

 

رژیم غدایی: قبل از خواب آب ننوشید

تا به حال شنیده بودیم که،‌باید در طول روز ۷ تا ۱۰ لیوان آب نوشید. این گزاره هنوز هم درست است اما زمانی که قرار باشد به رختخواب بروید، این جریان کمی فرق می‌کند. خوردن آب زیاد قبل از خوابیدن باعث می‌شود که، ناچار باشید در طول شب چند بار از خواب بیدار شده و به اجابت مزاج برسید. در نتیجه خوابتان می‌تواند مختل شود. پیشنهاد پزشکان این است که از سه ساعت قبل از خواب،‌ آب زیادی نخورید.

 

رژیم غدایی : قبل از خواب،‌ چای سبز را فراموش کنید

چای سبز درباره لاغری و بهبود وضعیت خونی آدم‌ها کارایی دارد اما لطفا بگذارید موارد استفاده‌ی چای سبز به همان موارد محدود بماند. حرف ما این است که لطفا پیش از خواب چای سبز ننوشید. چای سبز به غیر از کافیین،‌مقدار زیادی از مواد مغذی دیگری دارد که باعث افزایش ضربان قلب، اضطراب و نگرانی می‌شوند.

 

حکم کلی رژیم غذایی : قبل از خواب چی نخوریم؟

چربی، پروتیین زیاد، نمک زیاد، فیبر و مایعات بیش از اندازه.

 

حکم کلی رژیم غذایی :‌ قبل از خواب چی بخوریم؟

میوه‌ی تازه به خصوص آنهایی که پتاسیم،‌منیزیم، آهن و آنتی‌اکسیدان دارند.

ایول!
8

Tags: , ,


درباره نویسنده



Back to Top ↑