دیگه چی؟ لاغری

پست شده در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | توسط بهروز ساسانی

31

۷ کاری که اگر شب‌ها انجام دهید،‌لاغر می‌شوید!

می‌گویند یکی از راه‌های لاغر شدن، نخوردن خوراک‌های حجیم، چرب و ورزش کردن است اما راه‌های دیگری به جز نخوردن و رژیم گرفتن وجود دارد که بانوان محترم را باریک‌اندام‌تر نشان می‌دهد.

ما در اینجا ۷ کاری را پیشنهاد داده‌اید که اگر شب‌ها انجامش بدهید، کمتر غذا می‌خورید.

 

تند تند چیزی نخورید

یادتان هست همیشه می‌گفتند، هر لقمه‌ای را بیست و چند بار بجوید تا خوب هضم شود؟ این موضوع ممکن است در سخت یا ساده‌ شدن روند هضم آن‌چنان مربوط نباشد اما آرام غذا خوراک باعث می‌شود شما زودتر احساس سیری بکنید. واقعیت این است که حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا شکم شما به مغزتان پیام «سیر شدم» را مخابره کند. به خصوص در شب‌ که مغزمان خسته است، احتمالا زمان بیشتری برای رسیدن پیام سیری به مغز زمان نیاز باشد. تحقیقات انجمن دیابت آمریکا نشان می‌دهد کسانی که شام‌شان را در زمان طولانی‌تری صرف می‌کنند، به اندازه‌ی ۶۶ کالری به نفع شان است. هرچقدر بیشتر شام خوردن‌تان را طول بدهید، کمتر چاق می‌شوید.

 

در پیاله غذا بخورید

دوستی می‌گفت اهالی کشورهای چین و ماچین برای این باریک‌اندام هستند که،  غذا خوردن‌شان سخت است. آخر چه کسی حوصله دارد با دو تکه چوب کله پاچه یا آبگوشت بر بدن بزند؟ این حرف تا اندازه‌ی زیادی درست است. تا جایی که می‌توانید اندازه‌ی بشقابتان را کوچک بگیرید تا کمتر بخورید و بالطبع کمتر چاق شوید.

بعد از خوردن شام مسواک بزنید

شاید باورتان نشود اما یک مسواک زدن ساده می تواند شما را حسابی لاغر کند. چطور؟ یک شب را در نظر بگیرید که یک پرس باقالی‌پلوی مفصل بر بدن زده‌اید. بعد دلتان یک کم ترشی می‌خواهد که به هوایش ته بشقاب بغل‌دستی‌تان را هم تمیز کنید. بعدتر شاید هوس بستنی یا بسکوییت کنید و تا آخر شب با تخمه و آجیل از خجالت معده‌ی مبارک در بیایید. مزیت مسواک زدن همین‌جا معلوم می‌شود. مسواک زدن باعث می‌شود که ناخودآگاه به فکر نخوردن بیفتید و یادتان باشد که،‌آدم نباید بعد از مسواک زدن چیزی بخورد.

شام نخورده نخوابید

بعضی وقت‌ها آدم فکر می‌کند اگر شب‌ها شام نخورده بخوابد، لاغر می‌شود اما اصلا این‌طور نیست. وقتی گرسنه به رختخواب می‌روید،‌مغزتان به بدن پیام گرسنگی و درد را مخابره کرده و نمی‌گذارد راحت بخوابید.

غذاهای تند بخورید!

خوردن خوراک‌های فلفلی و تند سوخت و ساز بدن‌تان را به‌شدت بالا می‌برد. البته اگر به خوردن خوراکی‌های تند و تیز عادت ندارید، حد و حدود را رعایت کنید. چون خوراکی‌های تند می‌توانند فشار خونتان را بالا ببرند و این یعنی احساس گرما و عطش در رخت‌خواب که باعث می‌شود بدخواب و ناراحت شوید.

اینستاگرام چک نکنید!

اینستاگرام پر از عکس‌های خوب و خوشمزه است، عکس‌هایی که دهان آدم را آب می‌اندازد و تشویق مان می‌کند که ما هم از  فافله‌ی خوراکی‌ها عقب نمانیم. زمانی که آدم دهانش آب می‌افتد، مهم نیست که حتما بستنی شکلاتی محشری که در عکس می‌بیند جلوی چشمش باشد یا نه،‌به جایش یک بستنی دوقلو می‌خورد!

دسر بخورید اما نه هرشب!

خوردن دسر ،‌حالا شله‌زرد مادربزرگ باشد یا کرم کارامل ژینوس‌ خانم اینها، خوشمزه است و خوردنش در مهمانی‌ها یا برنامه‌های دور همی حال آدم را حسابی خوب می‌کند. دسر خوردن‌ شبانه،‌اگر همیشگی باشد حداقلش این است که اگر چاق‌تان نکند، روند لاغر شدن شما را با دشواری روبه‌رو می‌کند.

ایول!
12

Tags: , , ,


درباره نویسنده



Back to Top ↑